Saker du ska få uppleva som kund i butik

Dom flesta företag jag har arbetat med mäter kundernas upplevelser i butik. Olika saker är värda olika mycket poäng. Som säljare är det ibland en utmaning att hålla en jämn nivå, eftersom det ofta är många bollar i luften under en arbetsdag. Många gånger är personalstyrkan lågt bemannad. Då är det är tufft att ligga på topp när det gäller alla mål och arbetsuppgifter som ska sättas under dagen. Men för att komma till saken, det som vi säljare i butik mäts på är bland annat…

  • Att du som kund ska få ett hej/har blivit sedd inom 3 minuter från att du kommit in i butik.
  • Att du som kund ska ha fått en behovsanalys och rekommendationer utefter den.
  • Information om våra aktuella erbjudanden.
  • En demo. Det kan till exempel vara att du ska få känna på en handkräm eller få provköra en bil.

Det skulle vara intressant att höra folks historier, både bra och dåliga, om deras upplevelser i butik. Och gärna erfarenheter och upplevelser från dig som är säljare.

Kommentera gärna om du vill dela med dig av en upplevelse!

Camilla ♥

Kommentera gärna!